Ratusan Ekor Kucing Mengiring Jenazah Wanita Tua Semasa Pengebumian, Tak Sangka Ini Amalan Wanita Tua Tersebut Ketika Hidupnya

Kisah Habib Munzir Bin Fuad Al Musawwa: “Seorang Wanita Yang Jenazahnya diikuti Banyak Kucing”

peristiwa ini Berlaku beberapa masa yang lalu ketika itu saya masih di Tarim,Hadramaut. Menginap beberapa tahun di bandar syihir, wilayah ..

Mukalla disitu ada seorang wanita tua meninggal dunia, suatu hari saya melihatjenazah diusung. Tapi ada 1 perkara yang ganjil. Apa yang ganjil? Ketikajenazahnya diusung, ramai orang yang mengusungnya dan ratusan ekor kucingikut mengiringi jenazah. Ini pelik, saya tak pernah lihat ada jenazah diikutiberatus-ratus ekor kucing dan baru ini saya melihatnya. Ketika saya tertanya-tanya, kenapa ini?

Mereka memuji wanita tua yang meninggal dunia itu alaiha rahmatullah. Dimasa hidupnya nafkahnya dicukupi oleh anak – anaknya, kerjanya tiap pagimasuk ke pasar mengambil bekas kepala – kepala ikan yang terbuang dandiletakkan di sebuah kereta sorong dan ia melemparnya kepada semua kucingyang ada di jalanan.

Bertahun – tahun itu terjadi sampai setiap pagi, beratus-ratus kucing sudahberbaris di jalanan menunggu bahagian yang diberikan dari wanita tua itu.Ketika ia meninggal dunia, ratusan ekor kucing itu mengiringi jenazahnya.Berhari -hari berpuluh-puluh ekor kucing tidak meninggalkan kuburnya.

Alhamdulillah …Demikian hadirin – hadirat, Allah SWT. Tambah Ibrah (contoh)bahwa setiap haiwan itu mempunyai perasaan terima kasih kepada yangmemberinya. Bagaimana saya dan anda yang selalu diberi oleh Allah SWT,adakah perasaan terima kasih terlintas untuk selalu berbakti kepada Allah.Subhanallah ..

 

.

Soda Bikarbonat Kalau Sapu Di Muka, Hilang Habis Jeragat, Syaratnya Guna Masker Scrub 2 In 1 Ni!

Soda bikarbonat bukan sekadar bahan dapur yang biasa-biasa. Ia ada efek yang boleh buatkan para wanita bahagia miliki wajah berseri-seri. Sebabnya, ia boleh jadi ejen yang menyingkirkan sel-sel kulit mati pada wajah.

Nota Penting

Petua ini hanya sesuai untuk kulit muka jenis normal. Kulit sensitif sila elakkan guna soda bikarbonat.Masker Scrub 2 In 1 yang dikongsikan oleh Cik Puan Awatif Osman ini bantu buang jauh-jauh kulit kusam. Yang pasti ia juga menjimatkan kerana cuma guna dua bahan dapur anda saja.<

Bahan-bahan

<● 2 biji comel limau nipis@ limau kasturi atau 1 biji yang sederhana.<● 1 sudu besar soda bikarbonat

Langkah Demi Langkah

<1. Potong limau nipis secara melintang. Ni PETUA mak mak kita, kan? Katanya air limau akan keluar banyak.

2. Picit limau pada soda bikarbonat.<>3. Haaa. Terkejut ya? Normal. Bagi ia dan kita masa untuk bertenang ye.<4. Gaul sekata hingga boleh rasa tepek di muka.<

Cara Pakai

<\>Dah okay? Boleh tonyoh pada muka untuk buat scrub. Tonyoh lembut-lembut je. Baru lah ayu dan kewanitaan gitteww. Atau tepek kat muka jadikan sebagai masker sambil tengok drama.<

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*