Biarlah Aby Tak Sempurna Macam Dulu, Tapi Umy Akan Sempurnakan Hidup Aby

Cinta sampai syurga, kedengarannya cukup indah jika kita suami isteri dianugerahkan sebegitu.

Namun asam garam kehidupan, cinta juga perlukan pengorbanan dan kesetiaan. Andai diuji dengan keadaan getir seperti yang dilalui oleh Puan Siti Rohayu ini, masihkan lagi ada yang setabahnya berbakti pada suami tanpa mengira lelah dan letih?

Ayuh kita soroti kisah Puan Siti Rohayu ini yang juga membahasakan dirinya umy di akaun fbnya.

Tahun lepas umy hilang segala2,duit simpanan,kereta 2biji,barang emas dan sebagainya,demi menyelamatkan orang yang umy sayang & cinta iaitu suami umy,syurga umy…

walaupun sekarang ni dengan mata kasar aby nampak sihat,umy tahu waktu ini yang paling sukar bt kami,umy harap umy mampu bersabar untuk sedikit masa lagi,umy sentiasa ingatkan diri dan ank2 jangan ambik hati sbb aby tengah sakit..
ujian datang bertalu2,sikit umy xpernah mengeluh,sbb umy tahu tanda Allah sayang dan dia nak kami dekat kepadanya,bila umy redha umy bangkit & umy teruskan hidup,Allah permudahkan segala2nya.

Hari ini umy mampu tersenyum,berkat usaha umy sendri,satu persatu umy dapat balik ape yang umy telah hilang dulu,sekarang umy hanya nantikan suami umy kembali normal seperti dulu,umy akan menjaga aby sampai bila2…sampai nafas yang terakhir

Posting dari seorang isteri yang ikhlas dan tabah, cukup menyentuh hati nurani setiap wanita bergelar isteri.

Terdahulu, Siti Rohayu telah diuji apabila suaminya terlibat dengan kemalangan setahun yang lalu. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya.

Kembali ingat semua bila fb tb balik ape yang berlaku tahun lepas,masih segar dalam ingatan umy berdiri didepan pintu setiap hari menunggu tiba saatnya wktu melawat dekat icu,hanya jasad aby terbujur kaku..macam mimpi sekarang aby masih bernyawa,masih umy ingat doktor kata aby xdapat diselamatkan,doktor kata aby dh 50-50,doktor kata redha dan lepaskan sbb itu yang terbaik,dikala jantung aby berhenti,begitulah umy juga tapi umy kuat,kuat pertahankan ape milik umy,cuba merintih merayu pd Allah,supaya diberi peluang lagi bersama suami & ank2.mcm mimpi umy dpt berbakti pada aby,

Dlm hspital lagi umy cuba bt semua benda,umy xnak nurse yang bt sbb umy takut ni je peluang yang ada,umy cuba bt sebaik mungkin,takut inilah peluang terakhir yang Allah nak beri,ape umy lakukan seikhlas hati,umy xkan menyesal ape pun yang berlaku kelak sbb umy sudah jalankan tggjwb sebaik mungkin.

Begitulah sucinya cinta seorang isteri, sentiasa ada disisi suami walau apa jua keadaannya. Semoga Puan Siti Rohayu kekal tabah harungi dugaan ini.

Dan ini pula adalah perkembangan terkini suaminya yang dikongsikan pada awal November lalu.

semoga selamat sampai pulau pinang.. aby kena admit wad dekat sana, baby sado umy ni.. sampai bila2 umy akan jaga aby, biarlah aby tidak sempurna mcm dulu tp umy tetap akan sempurnakan hidup aby.. cinta sampai syurga

Sumber : Siti Rohayu via remaja

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*