KHASIAT SURAH YASSIN DAN AL-JIN UNTUK KELUARGA DARIPADA GANGGUAN SIHIR. KONGSIKAN PADA YANG LAIN

Khasiat Surah Yassin Dan Al-Jin Untuk Keluarga Daripada Gangguan Sihir. Kongsikan Pada Yang Lain

Lindungi Keluarga Daripada Gangguan Sihir Dengan Surah Yassin Dan Al Jin. Al Quran dan sunnah adalah penyuluh hidup. Menerangkan yang gelap. Menyembuhkan yang sakit dengan izin Allah jua. Sebagai hambaNya yang beriman dan percaya kepada al Quran sebagai kitab yang akhir.. maka amalkanlah hidup bersandarkan kepada al Quran. Al Quran adalah ubat kepada penyakit kecuali maut. Ya mati! Tiada ubatnya.

Dalam amalan perubatan islam, cara rawatan hanyalah berdasarkan ayat-ayat al Quran dengan cara peraturan yang sesuai. Solat hajat, solat taubat, dan bacaan al Quran serta zikir menjadi asas rawatan. Jangan percaya kepada rawatan tradisional yang tidak diketahui kesahihannya. Berhati-hati bila anda rasa tak sedap hati tentang sesuatu perkara. Bila badan dah rasa lain macam, rasa kebas pada anggota tertentu. Selain tanda-tanda sakit buah pinggang, jantung dan kencing manis.. ada kemungkinan anda terkena sihir.

Cuba check…. adakah anda punya tanda tanda gangguan sebegini? Jika ya.. ada kemungkinan anda terkena sihir. Na’auzubillah.

Rasa sesak dada terutamanya selepas waktu asar, yang mungkin berlarutan hingga tengah malam.

Kusut fikiran.

Sakit di bahagian tulang-tulang belakang.

Mengigau ketika tidur.

Bermimpi dengan mimpi yang menakutkan.

Jika ya….. berjumpalah dengan ustaz yang boleh merawat….

Pastikan anda lakukan perkara-perkara berikut sebagai usaha lindungi ahli keluarga anda daripada gangguan sihir.

✔ Dengarkan ayat Al Quran secara terus… terutamanya surah al-Baqarah, yasin, as-Saffat, ar-Rahman, ad-Dukkhan dan surah al-Jin tidak kurang daripada enam jam setiap hari.

✔ Jaga solat pada waktunya & sentiasa berzikir.

✔ Baca surah Yasin ketika berada di tempat pembaringan dan tidur mengiring sebelah kanan dalam keadaan berselimut, baca doa tidur & mengucap.

Semoga perkongsian ilmu di atas sedikit sebanyak memberikan kita maklumat dan berusaha jika ditimpa musibah. Setiap apa yang berlaku kepada diri kita ada sebabnya. Hanya Allah yang Maha Mengetahui. Sebagai hambaNya yang beriman.. kita boleh berusaha dengan sedaya upaya kita.

Dalam kehidupan sehari hari adakalanya rumah kita mengalami gangguan dari mahluk Jin atau sihir yang dilancarkan para dukun dan tukang sihir.  Untuk membersihkan rumah anda dari pengaruh jin dan sihir itu bacakanlah surat Al Mulk, Al Jin dan Ar Rahman dirumah anda. Insya Allah Jin pengganggu akan merasa gerah dan panas mendengar bacaan surat itu, mereka akan hengkang meninggalkan rumah tersebut.

Dengan izin Allah semua kekuatan sihir yang dilancarkan para penyihir juga akan lenyap dan musnah, ketika diperdengarkan bacaan ketiga surat ini.Ketiga surat itu berisi peringatan dan ancaman bagi golongan jin fasik yang suka mengganggu manusia. Kandungan ayat ketiga surat itu juga berisi peringatan bagi manusia agar selalu menggangungkan Allah dan jangan takut kepada selain Allah.

Surat Al Mulk menceritakan kebesaran Allah yang telah menghidupkan dan mematikan manusia, menciptakan langit yang tujuh dan menghiasinya dengan bintang bintang yang digunakan untuk melempar syetan dan jin yang berusaha mencuri berita dari langit.

Surat ini juga menceritakan tentang azab yang ditimpakan Allah pada orang kafir, ketika neraka jahanam mengeluarkan suara  gemuruh tatkala orang kafir dilemparkan kedalamnya. Surat ini juga menceritakan penyesalan orang kafir karena tidak mau mendengarkan nasihat dan firman Allah selama hidup didunia.

Surat ini merupakan peringatan dan ancaman bagi bagsa Jin dan manusia agar mereka tidak lalai dari mengagungkan kebesaran Allah. Agar mereka menyadari ancaman Allah terhadap orang yang kafir dan durhaka baik dari golongan Jin dan manusia.

Surat ini menceritakan bahwa serombongan Jin telah  mendengarkan Al Qur’an yang ajaib dan mereka mengakui kebesaran Allah dan berjanji  tidak akan mempersekutukan Allah dengan satu apapun. Surat ini juga menceritakan tentang adanya sekelompok laki laki diantar manusia yang minta perlindungan pada sekelompok laki laki dari golongan jin, dimana jin itu hanya menambah kesesatan mereka.

Jin juga menceritakan bahwa dahulu mereka suka berkumpul untuk mencuri berita dari langit, namun  setelah Qur’an turun mereka tidak bisa lagi melakukan hal itu, karena mereka akan dikejar oleh panah panah api. Jin juga mengakui bahwa mereka terdiri atas bermacam macam golongan  ada yang soleh, beriman  dan adapula yang  kafir, jahil dan bodoh. Bangsa jin juga mengakui bahwa diantara mereka ada yang berjalan diatas jalan yang lurus, dan ada pula yang menyimpang. Mereka menyadari bahwa mereka yang menyimpang akan ditimpa azab yang pedih.  Surat ini merupakan peringatan bagi bangsa jin dan manusia.  Dengan memperdengarkan surat ini dirumah anda diharapkan ini bisa jadi peringatan bagi jin fasik dan dzolim yang mengganggu rumah anda.

Surat ini mengingatkan bahwa Allah yang maha pengasih telah mengajarkan al Qur’an dan berbagai ilmu hikmah pada manusia. Allah telah menjadikan bintang , bulan dan matahari beredar pada garis edarnya, Dia juga menumbuhkan berbagai macam tanam tanaman dantumbuh tumbuhan bagi manusia dibumi ini. Allah telah menciptakan manusia dari tanah dan jin dari nyala api yang panas

Allah telah menjadikan lautan yang mengeluarkan mutiara, dan kapal yang berlayar diatasnya. Semua yang dilangit dan bumi tunduk pada kebesaranNya. Dan Allah telah menantang jin dan manusia untuk menembus segala penjuru langit dan bumi jika mereka sanggup. Allah menyatakan mereka tidakl akan bisa melakukan itu melainkan dengan kekuatan.

Allah mengingatkan jika terjadi peristiwa kiamat , jin dan manusia tidak bisa meyelamatkan diri dari padanya. Allah juga menjanjikan kenikmatan kenikmatan syurga bagi golongan jin dan manusia yang taat dan patuh padaNya.  Surat ini juga merupakan peringatan dan ancaman bagi golongan jin dan manusia. Surat ini juga jadi peringatan bagi jin fasik yang mengganggu rumah anda.

Bagi anda yang mengalami gangguan jin atau sihir di rumah atau pada dirinya sendiri, perbanyaklah mendengar ketiga surat diatas. Niatkan sebagai peringatan dan ancaman bagi bangsa jin yang menganggu ataupun dikirim oleh para tukang sihir . dengarkan ketiga surat ini setiap hari sampai semua gangguan yang anda alami lenyap . Hayati kandungan ketiga surat diatas untuk meningkatkan Iman dan takwa anda pada Allah. Syetan dan Jin tidak sanggup mengganggu dan mengalahkan orang yang kuat iman dan takwanya pada Allah.

 

 

Sumber: Kartel Dakwah

 

.

Penting !!! Ramai Orang Islam Tak Tahu Pasal Ni ! Hukum Suami Cium Jenazah Isteri

Apakah hukum si suami memberi ciuman kepada si isteri ketika saat akhir si isteri dikafankan? Maksud saya, selesai si mati dimandikan dan dikafan, hanya tinggal muka sahaja belum dikafankan kerana memberi peluang kepada anak si mati memberi ciuman terakhir.

ABDULLAH,
Ciuman mempunyai maksud kasih sayang atau tanda hormat. Oleh itu tidak mengapa mencium jenazah selagi mana jenazah itu adalah mahramnya dan antara suami terhadap jenazah isteri atau sebaliknya.

Sepakat ulama bahawa wuduk jenazah tidak terbatal kerana terangkatnya taklif kepada jenazah.
Ciuman kepada jenazah sering dilakukan Rasulullah yang diriwayatkan Saidatina Aisyah RA; “Bahawa aku melihat Rasulullah mencium Uthman bin Maz’un apabila beliau meninggal dan aku melihat linangan air mata baginda.” (Hadis Riwayat Abu Daud)

Tidak digalakkan memberikan ciuman berulang-ulang kali. Larangan seperti ini biasanya dirujuk kepada budaya masyarakat melayu.

 

Jika ingin melakukan, biarkan penuh dengan adab dan sopan. Bukan menjadi tontonan orang ramai yang menziarahi jenazah.

Mungkin boleh memberikan ciuman terakhir ketika jenazah masih di rumah dalam keadaan yang tidak menjadi tontonan.

Tidak sopan dalam kalangan orang ramai yang sibuk menguruskan jenazah, kelihatan isteri memberikan ciuman terakhir kepada jenazah suami. Bukan sahaja jenazah, pasangan suami isteri juga tidak sopan apabila berciuman dihadapan orang ramai.

 

Sumber: NasihatUstaz.my

 

.

ULAR TANNIN, MAKHLUK BERKEPALA 7 YANG DISEDIAKAN ALLAH UNTUK MENCARIK ISI DAN TULANG MANUSIA DI ALAM KUBUR!

Mesej terang dan lantang Paklong sampaikan dekat segelintir umat manusia semua, bertaubatlah segera kalau tidak makhluk bersaiz bangunan ni lah yang bakal tunggu anda di sana!!! Sampaikanlah walau sepotong ayat, nak sentap nak mengamuk aku kisah apa!!! 😠😠

Alam kubur menggambarkan tempat yang tentu kita tinggali sesuatu hari nanti, mudah – mudahan menegaskan kita buat membetulkan mutu amalan sepanjang di dunia

mangulas alam barzah, seluruh orang tentu hendak terbuat merinding. tetapi bagaimanapun pula, sudah kodratnya manusia nanti hendak singgah di alam tersebut. kematian merupakan sesuatu perihal yang tentu untuk seluruh makhluk yang hidup. kalangan muslim tentu sedikit banyak mengenali tentang alam kubur.

alam barzah menggambarkan jendelanya akhirat. apa yang kita rasakan sepanjang di alam kubur menggambarkan balasan setimpal kelakuan kita semasa hidup. untuk orang yang taat, dia terdapat terdapat ruang luas dan juga pula sinar cerah. tetapi bila kebalikannya, ular tannin dengan 7 kepala hendak siap menjemput dengan seluruh siksa mengerikannya. serupa apa sesungguhnya ular tannin? berikut ulasannya.
ular 7 kepala yang disiapkan allah buat menyiksa pendosa

allah yang maha mengenali seluruh sikap manusia di dunia. oleh karena itu, dia pula mempersiapkan balasan orang – orang yang tidak beriman, salah satunya merupakan ular tannin. makhluk tersebut spesial diciptakan buat menyiksa manusia – manusia sombong yang tidak yakin dengan kekuasaan – nya.

ular tersebut berjumlah 99, dan juga tiap – tiap ekor mempunyai 7 kepala. tidak hingga di situ, tiap – tiap kepala dari ular tersebut hendak mencakar, menggigit dan juga pula menyemburkan dapat sampai manusia jadi bengkak. siksaan tersebut hendak terus berlangsung sampai tiba hari kiamat.

Sedia menyiksa muslim yang gemar maksiat

sejatinya, ular tannin disiapkan bukan cuma untuk orang – orang yang tidak beriman aja. untuk manusia yang yakin hendak kekuasaan – nya, tetapi masih sering melaksanakan maksiat sepanjang di dunia pula hendak disambut dengan siksaan ular tanin.

terlebih lagi, para perempuan yang enggan menyusui anaknya (tanpa terdapat sebab yang syar’i) pula hendak menerima siksa pedih dari makhluk tersebut. buah dada yang senantiasa dibanggakan di dunia hendak dicabik – cabik oleh ular ganas, sampai tidak tersisa lagi wujud yang sepanjang ini dia banggakan di dunia.

Menyiksa dengan menelan segala badan sang mayat, kemudian mengeluarkannya lagi
siksaan yang dicoba oleh ular tanin tidak cuma sebatas mencabik dari luar. dari hadist yang diriwayatkan oleh abdullah bin abi mulaikah, dia sempat mendengar aisyah sempat mengatakan kalau orang – orang pakar maksiat hendak disiksa dalam kuburnya, dicabik – cabik oleh ular yang ganas dan juga botak.

setelah itu ular tersebut hendak memakan manusia tersebut dari kepala sampai kakinya. sehabis melumat badan tersebut, lalu ular tannin hendak keluarkan badan orang tersebut dan juga hendak berulang ke wujud sempurna, tetapi setelah itu dimakan lagi dari kepala sampai kaki, dan juga begitu seterusnya.

Perkara yang dapat selamatkan anda dari ular tannin
bagaikan manusia biasa tentu diliputi oleh kelalaian dan juga pula khilaf. seluruh orang benar tidak luput dari dosa, tetapi manusia masih dapat melaksanakan penilaian pada pribadinya. entah itu apa yang telah ia perbuat, apa yang telah dikatakan, dan masalah apa yang dirasa merugikan diri ataupun teman . waktu yang baik untuk manusia buat melaksanakan penilaian merupakan kala bakal berangkat tidur.
sampai – sampai taubat tersebut buatnya berupaya buat tidak melaksanakan kesalahan yang sama pada besok hari. sebetulnya, allah maaf pemaaf dan juga tentu hendak membagikan rahmat untuk siapa aja yang sungguh – sungguh membetulkan diri, menyempurnakan shalat, berlaku baik pada sesamanya. tidak hanya taat pada perintah allah, membaca al – qur’an pula berguna buat melindungi kita dari azab kubur.

seperti itu sedikit pembasahan tentang ular tannin. seram benar, tetapi butuh dikenal bila allah benar mempersiapkan makhluk tersebut untuk mereka yang tidak taat dengan perintahnya. dengan peringatan terdapatnya ular tannin, mudah – mudahan tetap menegaskan kita buat senantiasa tunduk dengan perintah – nya

.

KALAU ALLAH ITU HEBAT “SANGAT” KENAPA TAK CIPTA SEMUA MANUSIA BERAGAMA ISLAM? INI JAWAPAN DR ZAKIR NAIK MENJAWAB PERTANYAAN BIADAB SEORANG WANITA JEPUN!

Pertanyaan yang membuka minda tapi gaya pertanyaannya biadap namun Dr Zakir menjawab soalan wanitaini dengan tenang. Baca sendiri jawapan jaguh kita ini!!! 😮😮

Dalam suatu peluang, dokter zakir naik memperoleh beberapa persoalan dari seseorang perempuan jepang yang atheis. perempuan bernama yoko tersebut mempertanyakan tentang kuasa allah dalam mengganti seluruh manusia jadi muslim sampai – sampai para ustadz ataupun da’i tidak butuh bersusah payah buat mendakwahkan kepada teman supaya jadi muslim.

yoko: bila tuhanmu begitu hebat, mengapa tuhanmu tidak menjentikkan jari – nya aja dan juga mengganti segala dunia jadi muslim, sampai – sampai kau tidak butuh bekerja keras dan juga berdakwah buat meyakinkan teman supaya masuk islam?

dokter. zakir naik: saudari, itu merupakan persoalan yang amat bagus. jawabannya sudah terdapat dalam quran. tuhan ketahui kalau kau hendak bertanya serupa ini.

yoko: saya pikir tidak begitu.

dokter. zakir: bahwa begitu gimana bisa jadi jawabannya sudah terdapat dalam quran? inilah yang diucap mukjizat!

yoko: ini cuma

kebetulan!

dokter. zakir: bukan kebetulan, dan juga banyak orang yang telah bertanya serupa ini sebelummu. jadi tuhan ketahui kalau terdapat sebagian manusia yang hendak bertanya serupa ini.

tuhan berfiman di tulisan yunus[10]: 99, kalau bila tuhan berkehendak, ia dapat membikin seluruh orang di dunia jadi muslim. seperti itu sebab kami tidak boleh memforsir siapapun buat masuk lslam kecuali dari hati mereka seorang diri.

tuhan telah menghasilkan bermacam makhluk. seluruh makhluk tuhan tidak hanya manusia dan juga jin, serupa fauna, malaikat, dan juga tanaman tidak memiliki kehendak leluasa. bila tuhan menjadikan manusia jadi muslim seluruh, hingga apa kelainannya dengan malaikat? ini disebabkan malaikat tidak memiliki kehendak leluasa.

whatever yang difirmankan tuhan tentu mereka simaklah seratus %. jadi tuhan menghasilkan makhluk lain yang diucap manusia. keistimewaan dari manusia merupakan ia memiliki kehendak leluasa buat patuh ataupun menentang tuhan.

bila tuhan menjadikan kita seluruh (manusia) buat mematuhi – nya, hingga kita sama aja serupa para malaikat. hingga apa apa kelainannya manusia dengan malaikat dan juga dimana ujiannya?

bagaikan contoh, seseorang guru mengajari murid – muridnya di sesuatu sekolah. kemudian minggu tes juga datang dan juga murid itu tiba buat tes. serupa yang kita tahu, dalam tes, kita dilarang membuka novel, karna tes merupakan buat mengenali keahlian dari seseorang murid, apakah mereka ingat hendak pelajaran yang telah dikasih dan juga apakah mereka menjajaki ajaran gurunya ataupun tidak.

bila murid itu membuka novel pelajaran setelah itu menuliskan jawabannya dari novel itu, hingga dimanakah ujiannya? jadi hidup ini serupa yang disebutkan dalam quran di tulisan mulk[67]: 2, “tuhan menjadikan mati dan juga hidup, buat menguji siapa di antara kalian yang lebih baik amalnya. ”

akhirnya, kehidupan yang lagi kau jalani ini merupakan tes buat akhirat. tuhan berfirman dalam tulisan al – baqarah[2]: 155,

“akan kami bagikan cobaan kepadamu, dengan ketakutan, kelaparan, minimnya harta, jiwa dan juga beberapa barang yang kalian miliki. ” tuhan pula berfirman kalau anak – anakmu, istrimu, dan juga kekayaanmu merupakan tes untukmu. ”

jadi seluruh ini merupakan tes buat kita. mudah – mudahan itu menanggapi pertanyaanmu.

yoko: ya, terima kasih banyak. tetapi saya memandang dalilnya bahwa…

dokter. zakir naik: saudari, kau dapat mengantri lagi ke balik barisan, dan juga menunggu buat peluang bertanya lagi. kau sudah bertanya 2 kali, saat ini giliran non – muslim yang lain.

obrolan antara yoko dan juga dokter. zakir naik juga tuntas hingga disini. sayangnya hingga akhir tahap tanya – jawab berakhir, yoko tidak memperoleh peluang bertanya lagi kepada dokter. zakir naik karna amat banyak non – muslim lain yang mau bertanya kepada dia.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*